O marce

Historia 

Czeska marka obecna na międzynarodowym rynku już od 1940 roku. Wieloletnia tradycja, doświadczenie i innowacje są fundamentem jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów artykułów piśmienniczych w Europie.

 


Początki produkcji przyborów do pisania w Dačicach sięgają roku 1940, kiedy to jeden z założycieli, producent wyrobów skórzanych, założył nowy warsztat przy ulicy Telečská wraz z firmą, którą między innymi produkowała pióra wieczne. Produkcja piór wiecznych rozpoczęła się w Dačicach w styczniu 1941 r.  Wspólne wysiłki tych dwóch firm doprowadziły do powstania fabryki, która produkowała pióra wieczne i zajęła się formowaniem wtryskowym tworzyw sztucznych. Pierwszym produktem wspólnego przedsięwzięcia było wieczne pióro STENO.

 

             

 

XXI wiek
W pierwszych latach nowego tysiąclecia firma Centropen skupiła się na innowacjach opartych na zaleceniach pediatrycznych. Wzajemna współpraca zaowocowała pomysłem na ergonomiczny uchwyt, tj. trójkątny kształt części chwytającej dla wszystkich dzieci, a później na przybory biurowe do pisania i rysowania. Nowa koncepcja była najbardziej widoczna w projektowaniu nowej linii z nazwą handlową ERG.

Obecnie Centropen jest europejską marką z własnym know-how, dostarcza subkomponenty dla wielu piśmienniczych marek, jednocześnie zachowując pozycję jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów w Europie artykułów piśmienniczych dla: biura, przemysłu, szkoły i wszelkich kreatywnych zastosowań.

                      

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Centropen realizuje wizję firmy odpowiedzialnej społecznie. Nasza koncepcja społecznej odpowiedzialności opiera się na trzech głównych filarach, zwanych 3 "P" - Profit, People, Planet.

Oprócz osiągnięcia trwałych wyników ekonomicznych, naszym głównym celem jest poprawa warunków społecznych w otoczeniu firmy, pomoc dla sektora non-profit i ochrona środowiska zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Dlatego wynik ekonomiczny nie jest uniwersalnym celem wszystkich naszych wysiłków, lecz środkiem do realizacji naszej wspólnej wizji. Wierzymy, że na dłuższą metę wszystkie zainteresowane strony będą mogły skorzystać z tego pozytywnego podejścia.

 

 

Wartości marki 

 

 

ŚWIATOWY PRODUCENT I DOSTAWCA ARTYKUŁÓW PISMIENNICZYCH