O MARCE

Historia
 

Czeska marka obecna na międzynarodowym rynku już od 1940 roku. Wieloletnia tradycja, doświadczenie i innowacje są fundamentem jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów artykułów piśmienniczych w Europie.

Początki produkcji przyborów do pisania w Dačicach sięgają roku 1940, kiedy to jeden z założycieli, producent wyrobów skórzanych, założył nowy warsztat przy ulicy Telečská wraz z firmą, którą między innymi produkowała pióra wieczne. Produkcja piór wiecznych rozpoczęła się w Dačicach w styczniu 1941 r. Wspólne wysiłki tych dwóch firm doprowadziły do powstania fabryki, która produkowała pióra wieczne i zajęła się formowaniem wtryskowym tworzyw sztucznych. Pierwszym produktem wspólnego przedsięwzięcia było wieczne pióro STENO.         

XXI wiek

W pierwszych latach nowego tysiąclecia firma Centropen skupiła się na innowacjach opartych na zaleceniach pediatrycznych. Wspólna współpraca zaowocowała pomysłem na ergonomiczny uchwyt, czyli trójkątny kształt części chwytnej dla wszystkich dziecięcych, a później biurowych przyborów do pisania i rysowania. Nowa koncepcja była najbardziej widoczna w projektowaniu nowej linii z nazwą handlową ERGO, a także w projektowaniu flamastrów dziecięcych sprzedawanych pod nazwą handlową TRI.

Obecnie Centropen jest europejską marką z własnym know-how, dostarcza subkomponenty dla wielu piśmienniczych marek, jednocześnie zachowując pozycję jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów w Europie artykułów piśmienniczych dla: biura, przemysłu, szkoły i wszelkich kreatywnych zastosowań.      

Społeczna odpowiedzialność biznesu
 

Zakłada się, że firmy nie istnieją w próżni, ale są otoczone przez określone środowiska i interesariuszy (grupy interesu), przez które wpływają na nie mniej lub bardziej.

Centropen realizuje swoją wizję firmy odpowiedzialnej społecznie. Nasza koncepcja społecznej odpowiedzialności opiera się na trzech głównych filarach, zwanych 3 "P"  Profit, People, Planet.

Oprócz osiągnięcia trwałych wyników ekonomicznych, naszym głównym celem jest poprawa warunków społecznych w otoczeniu firmy, pomoc dla sektora non-profit i ochrona środowiska zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Dlatego wynik ekonomiczny nie jest uniwersalnym celem wszystkich naszych wysiłków, lecz środkiem do realizacji naszej wspólnej wizji.

Wierzymy, że na dłuższą metę wszystkie zainteresowane strony będą mogły skorzystać z tego pozytywnego podejścia.

Wartości marki
 

Nasza wieloletnia tradycja jest fundamentem, na którym staliśmy się wiodącą firmą o światowym znaczeniu w rozwoju, produkcji i sprzedaży przyborów szkolnych i biurowych oraz podobnych narzędzi do użytku przemysłowego.

 

Dla naszych klientów pisanie, rysowanie, malowanie, znakowanie i podkreślanie za pomocą naszych produktów jest skuteczną i wysokiej jakości metodą przekazywania ich znaczenia, pomagając im uchwycić obecny moment dla przyszłych pokoleń.

Dla naszych partnerów biznesowych jesteśmy gwarantem jakości produktów, elastycznej obsługi, atrakcyjnego, nowoczesnego designu, bezpieczeństwa zdrowotnego oraz wysokich standardów inżynieryjnych i technologicznych.

Dla kogo Centropen?
 

Ludzie, czyli My :) mamy różne cele i różne potrzeby, ale to co mamy ze sobą wspólnego, to chęć wyróżnienia się i podkreślenia własnej indywidualności. Bez względu na to w jakiej branży działamy i gdzie, lub w jaki sposób jesteśmy aktywni. Myślimy nieszablonowo, chcąc się wyróżniać!